穗花棋盤腳 ~ Top Of the World

2008072309:44

 

第一次我看到此花是在七年前了吧!!        

那是在苗栗縣的華陶窯,它讓我第一次見到木玫瑰...錦屏藤...穗花棋盤腳...

當我首次看到此花時,我相當的興奮與驚豔.

 

這是我早上5 : 25分拍攝的,還不錯!!    

枝椏上迎風搖曳生姿的花朵才要漸次飄零呢!!

穗花棋盤腳在夜晚開花,與月下美人(曇花)一樣,只在半夜

裡吐露芬芳,早上太陽起床之後花就謝了.

 


穗花棋盤腳的花只有一天的壽命,其花成串開放,狀如粉撲,

相當可愛.其果實形如舊時之棋盤的底腳,因此而得此名.


穗花棋盤腳樹又名水茄苳

國寶級的河口水生植物,也是[紅樹林]五種台灣原生植物之一的水茄苳,學名叫[穗花棋盤腳].



穗花棋盤腳的每一朵花的生命雖然只有十多小時,一串花每天天黑就開花,卻可開一個多星期,

並且每天輪流表現燦爛的生命呢.




Top Of the World

Words & Music by Richard Carpenter and John Bettis
Such a feelin's comin' over me
There is wonder in most everything I see
Not a cloud in the sky
Got the sun in my eyes
And I won't be surprised if it's a dream

Everything I want the world to be
Is now coming true especially for me
And the reason is clear
It's because you are here
You're the nearest thing to heaven that I've seen

I'm on the top of the world lookin' down on creation
And the only explanation I can find
Is the love that I've found ever since you've been around
Your love's put me at the top of the world

Something in the wind has learned my name
And it's tellin' me that things are not the same
In the leaves on the trees and the touch of the breeze
There's a pleasin' sense of happiness for me

There is only one wish on my mind
When this day is through I hope that I will find
That tomorrow will be just the same for you and me
All I need will be mine if you are here

I'm on the top of the world lookin' down on creation
And the only explanation I can find
Is the love that I've found ever since you've been around
Your love's put me at the top of the world

 

世界之頂

一種奇妙的感覺縈繞著我

所見之事物都充滿了神奇

晴空萬里無雲

眼中閃耀著陽光

即使是夢我也不覺得訝異


我所期盼的世界

特地為我呈現

原因很清楚

因為有你在此

你是我所見過最接近天堂美夢的人


我站在世界之頂俯瞰萬物

唯一能找到的解釋

是你來了之後帶給我的愛

是你的愛將我置於世界之頂


風兒得知我的名字

告訴我今後事情將有所改變

樹上的綠葉、微風的觸摸

讓我充滿了愉快的感覺


我的心中只有一個願望

今日結束之後希望我能發現

明天對於你我仍是一樣

只要有你在此,我就能心想事成

 

請點>>>夜晚開花的穗花棋盤腳